«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

کتاب «دوران کرونا ویروس» منتشر شد

  • کد خبر: ۳۱۶۳۹
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کتاب «دوران کرونا ویروس»  منتشر شد
«دوران کرونا ویروس؛ جهان در بحران تاج پنج گرمی» کتابی است در زمینه بحران کرونا، نوشته محمدعلی نویدی که اطلاعات قابل تاملی از این ویروس عجیب را به مخاطب ارائه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، درباره کرونا این روزها، کتاب‌ها و مقالات زیادی نوشته می‌شود اما کمتر اثری با نگاهی چند جانبه و دقیق نوشته شده است. کتاب در دوران کرونا ویروس، نوشته محمدعلی نویدی، کتابی است که مساله کرونا را به طور ویژه بررسی می‌کند.

در پیشگفتار کتاب، مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای از دوران کرونا ویروس با دوره‌های همه‌گیری طاعون، وبا، تیفوس، ایدز و آنفلوآنزا، صورت گرفته است. تفاوت‌ها و تشابه‌های این دوران تحلیل و بررسی می‌شود. در این بخش تجربه مشترک این اعصار اپیدمی و بیماری همه‌گیر و جهانی را، برای بشر قرن بیست و یکم، یادآوری و تفاوت دوران شیوع  کووید-۱۹ در قرن حاضر با شرایط و اوضاع قرون بیماری‌های واگیر را بررسی کرده است.

بخش اصلی کتاب مقالاتی است به اندیشیدن درباره کرونا کمک می کند، موضوع مقالات و مطالب کتاب، مقولات مرتبط با انسان و زندگی است. مثل امیدواری، مدیریت ذهن، اندیشه‌ورزی در کارها و امور زندگی، همکاری‌ها و همبستگی‌های اجتماعی و غیره. پسا کرونا نیز بخش مهمی از کتاب را در بر می‌گیرد که بیش از ده بخش به روزگار بعد از کرونا و تحلیل رویدادهای آن اختصاص دارد.

بخش پایانی که در حقیقت پیوست کتاب است، به بررسی آمار و مستندات دوران پیک و موج اول شیوع کرونا، یعنی از اول اسفند ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹، اختصاص دارد. در این بخش به دقت آمار روزانه ایران و جهان را رصد و دسته‌بندی شده و نویدی مطالعه تطبیقی انجام داده است. این کتاب، می‌تواند به منزله یک کتاب مرجع تلقی شود و به پژوهشگران در درک موضوع کمک کند.

دوران کرونا ویروس، نوشته محمدعلی نویدی، در ۱۸۷ صفحه، توسط نشر دایره دانش به چاپ رسیده است.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->